beach Archives - Flygvärdinnan

beach

Jag har inte hunnit med så många stranddagar som jag önskat än detta år, trots att vädret varit bra. Och så blev det ju plötsligt lite kallare, men förhoppningsvis kommer det vara både varmt och soligt resterande del av sommaren. Speciellt nu när vi har tio minuters promenad ner till Gröningen och havet! Vi ska faktiskt inte ta någon sommarsemester eftersom Jack bytte jobb för ungefär en månad sen …

Igår körde jag och Nathalie, efter en supergod sushilunch på Wakarini, ner till Ystad för att spendera lite quality time på Ystad Saltsjöbad. Vi checkade in på eftermiddagen och spenderade sedan de kommande timmarna i antingen en pool eller på en av de stora bäddarna i de mysiga loungerna som finns där. Jättefint och fräsch och hotellrummet var gulligt och lika fint inträtt som resten av stället. Vid 20:30 bytte vi snabbt …

Godmorgon! Här sitter jag med min standard-morgongröt med färska jordgubbar i som jag ser fram emot varje morgon (det är bara bären som varierar). Jag ska snart iväg till gymmet och köra lite rygg och biceps. Min motivation är på topp just nu! Jag tycker det är jätteroligt med både gym och de pass jag går på för Sabina som är min kondition. Sommaren är ju snart här (bara kolla …

Idag är det riktigt söndagsmysväder: regn och grått. Jag och pälsbebisarna ligger i soffan och slappar och ska titta på film nu. I eftermiddag ska jag, Jonna och Sabina åka och träna. Jag har verkligen fått tillbaka min träningsmotivation nu! Nog för att jag föredrar gym, men nu när jag börjat köra pass på Actic för cardioträning har jag varit peppad att gå till gymmet hela tiden! Idag ska …

Idag har jag varit hemma från jobbet för att kurera mig, men imorgon tänkte jag försöka på nytt. Just nu lagar vi lite paj. Bästa maten att äta när man är sjuk är god mat! 🙂 Imorgon har jag hemmastandby från 04:00 på morgonen. Jag hoppas jag får sova ut lite så man blir av med förkylningen någon gång. På lördag vill jag ju gärna vara helt frisk när …

Idag är jag ganska slutkörd efter en tur till både Stockholm och Rom. Till råga på det så började jag känna mig förkyld i lördags och idag har det slagit till på riktigt. Jag hoppas det inte blir värre… Just nu sitter jag och äter lite middag, men ska nog gå och lägga mig ganska snart. Jag ska upp 03:15 imorgonbitti och har airport standby mellan 05:00-10:00. Jag insåg …

Igår var nog den stressigaste dagen jag haft på väldigt länge! Tyvärr blev bloggen lidande av detta. Jag började morgonen med att förbereda musik inför kvällens två spelningar. Vid lunchtid frågade Ruta om jag ville äta lunch på stan, och äta måste man ju så vi åkte ner till Norra Hamnen. Efter det plockade vi upp Jonna på tågstationen (hon har varit i Los Angeles och kom hem igår) …

Idag har jag som vanligt hållit mig hemifrån när städerskan varit här, så det blev en timme i gymmet sen en timmes promenad med pälsbebisarna. Nu har jag fixat med en massa tråkiga saker som jag skjutit upp och tvättat kläder och sängkläder. Tänkte åka och storhandla nu med så har man allt sånt avklarat för den här veckan. Ibland är det inte jätteroligt att vara vuxen… Ska sätta …

Det fick bli Barfota By The Beach. Vi hade tur och fick ett av de bästa borden utomhus precis vid stranden så vi kan se både solnedgången och folk som spelar volleyboll i sanden. [Translate]