flyger Archives - Flygvärdinnan

flyger

Jag har många gånger fått frågor om vad man ska använda för hudvårdsprodukter när man flyger, både som passagerare och när man jobbar som flygvärdinna. Jag vet bara vad som brukar funka för mig och det har jag fått testa mig fram till eftersom alla har olika hudtyper. Min hy har en tendens att bli torr, så när jag flyger och luften är supertorr i kabinen får jag glansig …

Jag vet att jag skrivit om detta förut, men det känns som att det är ett ständigt aktuellt ämne för oss alla som flyger mycket. Och det är flygplansmat!Många undrar varför den måste vara så äcklig och jag håller med om att jag tycker att många flygbolag inte lägger mycket energi på att servera en god, näringsrik och mättande måltid ombord. Ofta blir mat inte mätt och ibland är …

Jag ligger här i min säng både fysiskt och psykiskt trött efter en arbetsdag på 12:35h. Jag har spenderat totalt över tio timmar uppe bland molnen. En tur till Las Palmas kan bli lite långdragen om det inte är så mycket att göra ombord, men vi har haft fullt upp nästan nonstop så dagen har bokstavligt talat flugit förbi. Det hjälper ju lite extra när man flyger med ett …

Vintermörkret gör att man blir trött och spenderar större delen av kvällen i soffan. Jag har haft fullt upp idag med både träning och utflykt till Malmö, så det har varit helt okej att ta en lite lugnare kväll. Halva ledigheten har redan hunnit flyga förbi och jag börjar jobba på fredag eftermiddag igen. Bara två arbetsperioder kvar till julafton! Det ska bli jättemysigt att komma hem till familjen …

Åh va skönt med sovmorgon!!! Jag vaknade för nästan två timmar sen, men har förutom ett besök till köket för att koka gröt inte lämnat sängen. Och självklart åt jag min älskade frukostgröt nedbäddad.  Jag tänkte masa mig upp nu och ta mig till gymmet, sen hem och ta en slapp lunch innan jag ska träffa Rickard på en fika och lägga över Logic på min dator så jag …

Idag har jag packat det sista inför Ibiza-resan imorgon och de två klänningarna jag hade beställt hann också komma och fick plats i resväskan. Jag brukar alltid packa i sista stund, eller som mest dagen innan, men den här gången började jag lägga fram outfits redan för nästan en vecka sen! Jag ser verkligen fram emot detta! För att avsluta en trevlig arbetsperiod flög jag med ett fantastiskt crew …

Just nu sitter jag och Camilla vid en restaurang på stranden och ska äta lite lunch efter några timmars solande. Imorse satt vi i trädgården vid den lägenhet vi bor i på Mallorca och åt frukost efter en timmes PW på stranden. Vi kom hit igår förmiddag och har bara slappat, solat, ätit gott och njutit av att ha detta underbara läge för oss själva!  Wifi är tyvärr inte …

Idag flyger jag hela dagen och kommer inte vara hemma i Helsingborg igen förrän vid 21:30-tiden. Därför har jag gjort ett tidsinställt inlägg för att ni ska ha något att läsa idag och så ni vet att jag inte glömt bort er. Det är en långtur jag är ute på, men tack och lov har jag sovmorgon imorgon.  Idag är det exakt en vecka tills jag och Erika åker till Miami. …

Hela den här semestern har kommit och gått på nolltid! Jag har knappt hunnit då en solbränna värd att skryta med! Idag har vi inte ens hunnit ligga vid poolen eftersom vi skulle gå vår morgon-powerwalk på 8 kilometer direkt efter frukosten, sen hade vi några butiker vi ville hinna gå förbi innan vi åkte hem. Plötsligt var man hungrig så vi åt på Hard Rock Café, och sen …

Fyra timmars sömn hann jag med innan jag skulle upp igen och bege mig mot Kastrup. Nu sitter jag på flyget, vi har precis fått “boarding completed” och ska lyfta mot Frankfurt. Där kommer jag möta upp min mamma och mina två småsystrar för att gemensamt fortsätta mot Malta. Skriver mer när jag får tag i wifi igen. Det är ju inte Norwegian jag flyger med tyvärr så man …