hotellrum Archives - Flygvärdinnan

hotellrum

Det blev en mysig julafton och juldag i Köpenhamn! Vi lyxade till det med en executive suite på Tivoli Hotel, strosade runt på julmarknaden i Nyhavn och åt mysig lunch insvepta i filtar. Det var svårt att hitta en öppen restaurang som fortfarande hade bord lediga så vi bestämde oss för att stanna inne på vårt fina hotellrum och beställa room service. Dagen efter åkte vi karuseller och drack …

Här sitter jag och fryser på ett hotellrum och har skruvat upp värmen i hopp om att tina upp mina frusna fossingar. Winer is coming säger jag bara! Det snöade hemma i Helsingborg häromdagen, och även om jag och Jack redan har börjat spela julmusik på morgnarna så känns det som att sommaren försvann alldeles för tidigt. Men jag längtar ändå till december och julen! Inte för att det …

Sen jag anlände till Dubai inatt vid 01:30-tiden (Dubai-tid) har det inte varit annat än kaos… Det börjar med att mitt bagage inte kommit med utan fastnat i Moskva (hade en transit med Aeroflot). En och en halv timme extra på DXB-flygplats för att rapportera mitt försvunna bagage mitt i natten… Jag har absolut inget annat än de leggings, sneakers och tjocktröja jag haft på mig under resan med …

Igår körde jag och Nathalie, efter en supergod sushilunch på Wakarini, ner till Ystad för att spendera lite quality time på Ystad Saltsjöbad. Vi checkade in på eftermiddagen och spenderade sedan de kommande timmarna i antingen en pool eller på en av de stora bäddarna i de mysiga loungerna som finns där. Jättefint och fräsch och hotellrummet var gulligt och lika fint inträtt som resten av stället. Vid 20:30 bytte vi snabbt …

Just nu ligger jag på mitt hotellrum någonstans i världen och har motivation långt nere i tårna. Det är bara en vecka kvar till tävling och det är inte konstigt att det känns som att man ska snubbla på målsnöret när man kämpat så länge och hela tiden undrar “am I good enough?”. Jag vet att mitt mål bara har varit att ta sig till bikinifitness-scenen, men man vill …

Även om jag är superfokuserad på träningen och kosten inför tävlingarna och det typ är det enda som gäller för mig just nu så har jag börjat “planera” mitt liv post-competition. För allt känns som om det är på paus just nu när det gäller nöjen eftersom jag inte har så mycket energi över till annat än gymmet. Tack och lov har jag mitt älskade jobb som gör att …

Efter två nattflighter börjar man bli lite mör, men jag ska nog klara av kommande natt också. Med lite TLC! Ligger just nu i min mysiga hotellsäng med nice utsikt och kollar lite film. Måste försöka sova lite till sen också innan jag checkar in vid 22:25. Och när jag landar imorgonbitti är jag ledig fram till nästa söndag! Det har dock inte varit så farligt med dessa nattflighter. …

En och en halv dag på soffan var vad som behövdes för att bli frisk igen. Jag kände nästan inte av något i öronen alls idag under landningarna. Ska ta det lugnt med träningen till på lördag bara så förkylningen inte kommer tillbaka, sen är tanken att jag ska börja köra stenhårt i gymmet igen. Just nu sitter jag på mitt hotellrum i Aalborg med en ansiktsmask. Jag brukar …

Ännu en rolig arbetsdag med fantastiska kollegor (är det tillåtet att ha så kul på jobbet?!) och vi har nu alla dragit oss tillbaka till våra hotellrum här i Helsingfors för ett kort nattstopp innan vi ska flyga tillbaka till Köpenhamn imorgonbitti igen. Väckarklockan ringer 04:10 svensk tid (05:10 finsk tid) så jag borde verkligen somna nu. Så skönt att avsluta arbetsveckan med en så kort flygtur! Sov sött! …