semester Archives - Flygvärdinnan

semester

Igårkväll kom vi hem från vår enda sommarsemester detta år. Det blev fem härliga dagar på min kära hem-ö Gotland och Jack fick för första gången se vart jag växte upp. Vi bodde hos min farmor de flesta nätterna eftersom mina systrar ockuperade den lägenhet min mamma har i Nordegravar, men spenderade även en natt ute i huset hon även har på Fårö. Vi var på Kneippbyn, Tofta strand, …

Det kanske är för tidigt att börja prata om vintern redan nu (speciellt när det fortfarande är så underbart väder ute), men man måste vara ute i god tid och ha något att se fram emot så fort denna fantastiska sommar blir till grå och kall höst. Jag och Jack planerar att göra en långresa denna vinter eftersom vi inte tagit någon semester ihop nu under sommaren. Planen är att försöka spendera minst …

Jag vill knappt skriva det för då jinxar jag väl det, men det har varit underbart sommarväder denna sommar! Bästa svenska sommaren på många år!! Jag har dock inte hunnit ta igen alla restaurang- och uteserveringsbesök från tidigare år än, även om jag varit på några. Häromveckan var jag och Jack ute och åt på Sillen & Makrillen med min mamma som hade kommit ner till Helsingborg i ett dygn. Jag …

Jag har inte hunnit med så många stranddagar som jag önskat än detta år, trots att vädret varit bra. Och så blev det ju plötsligt lite kallare, men förhoppningsvis kommer det vara både varmt och soligt resterande del av sommaren. Speciellt nu när vi har tio minuters promenad ner till Gröningen och havet! Vi ska faktiskt inte ta någon sommarsemester eftersom Jack bytte jobb för ungefär en månad sen …

I juni började min semester och jag hade fem veckor ledigt. Pojkvännen fyllde år i början av juni så för att fira ordentligt åkte vi till Rhodos! Jag är inte mycket för charter, men vi ville ha något enkelt där man kunde få god mat och sol så vi kollade alla chartersidor och hittade en vecka på ett all inclusive-hotell. Maten sög dock (vilket den ofta gör på ett …

Nu har jag avklarat tvätt och städning och jag kan slappna av och njuta av min ledighet. Det har varit mycket resande och efter kommande arbetsperiod bär det av på semester igen. En månad kvar till Miami idag!!! Just nu fokuserar jag på att komma i bikiniform för jag vill inte visa mig i bikini i dagsläget. Träningen går bra och nu när jag är ledig är det mycket …

Jag lyckades hålla ut till 07:00 sen begav jag mig mot gymmet för dagens första cardiopass. En timme på löpbandet, en proteinshake och en skål gröt senare sitter jag nu (någorlunda) mätt i soffan och slappar. Det är riktigt höstväder ute så jag har tänt ljus och ska snart ta en lång varm dusch och krypa in i mjukiskläderna ett tag till. Klockan 14:00 ska jag på en VIP-visning …

Jag har tydligen haft det för bra den senaste tiden för nu har jag blivit straffad med både förkylning och en stukad fot. Jag har börjat komma in i rätt dygnsrytm (var inte så farligt jetlaggad faktiskt), men min post travel depression är sjukt jobbig! Speciellt efter just en Miami-semester och Ultra Music Festival! Det är ju min höjdpunkt på året och det är lika ångestladdat varje gång det …

Idag är det bara tio dagar kvar till Ultra Music Festival. Det är min höjdpunkt på hela året! Och att vara i Miami överhuvudtaget är helt underbart! Vi åker på tisdag så jag måste börja packa imorgon för sen jobbar jag fram tills vi ska åka. Idag har jag fixat naglarna och imorgon ska jag till Nathalie för att fixa håret. Sen ska jag ju på spraytan på måndag och däremellan …

Jag har inte haft wifi de första tre dagarna här i Akumal eftersom jag tänkte passa på att lägga ifrån mig mobilen medan jag är på semester och wifi ändå inte ingår på hotellet. Men efter allt regn som kommit under dessa dagar så bestämde jag mig för att det kanske ändå var värt att betala för wifi när vädret ändå är så kasst. Jag ska inte klaga dock, …