hawaii Archives - Flygvärdinnan

hawaii

Är det något som kan göra mig irriterad är det segt wifi, och på detta (ändå väldigt fina och moderna hotell) är det supersegt! Gaaah! Det tar en evighet att ladda upp bilder på bloggen och instagram! Jag tänkte på det här med att jag reser mycket… Många som är nyfikna på mitt jobb (och även mitt privatliv) kommenterar alltid med saker som “det skulle jag också vilja göra om …

Äntligen semester! Sol, värme och ingen stress. Jag avslutade hårt också med en Tel-Aviv idag där vi fick en slot som gjorde att vi blev sena. Jag gick upp 03:40 och var hemma 19:45 (också p.g.a. snö som kom nu på kvällen som gjorde att alla låg i 60-80km/h på motorvägen). Passagerarna har stått upp i kabinen typ hela dagen så man har fått springa hinderbana fram och tillbaka …

Jag lovade er en årsresumé (och det verkar som att många bloggare gör sånt) och här kommer en liten recap av mitt 2015, som enligt mig var ett mycket bra år!   JANUARI Nyår och de första dagarna av januari 2015 firade jag med familjen i Sälens skidbackar. Jag besökte en skjutbana och lärde mig det viktigaste; ett gangsta killshot. Jag började spela för min nya agentur som bl.a. …

Jag har precis slutat jobba för dagen, och med jobba menar jag städat hela lägenheten, kollat sista avsnittet av True Blood och pluggat. Jag klarade min hemmastandby med andra ord. Skönt att få städningen och sånt gjord på en arbetsdag! Men imorgon tar jag igen det med en 12-timmars arbetsdag… Vädret idag är perfekt för en standby då man ändå inte kan hitta på alltför mycket utanför hemmet. Det …

Allstå, helt ärligt… Det är juni och det är fortfarande inte sommar. Det är inte ens varmt eller soligt ute! Förra året låg jag och solade i bikini ute på ängen där jag bor redan i början av maj och nu får man gå i jacka och långbyxor. Jag har iallafall stora förhoppningar om att det kommer bli varmt och idag när jag var och fixade håret hos Nathalie …

Det var tydligen fint väder här i Skåne när vi var bortresta, men idag är det grått, regnigt och blåsigt. Usch, saknar solen och värmen på Hawaii och i Las Vegas! Jag somnade i ganska normal tid igårkväll (typ midnatt), men vaknade ändå kl 05:00 och kunde inte somna om. Istället gjorde jag gröt och la mig i sängen igen för att se ett avsnitt av True Blood innan …

Jag är hemma igen!  Efter två och en halv veckas resande är jag åter på svensk mark och hemma i Helsingborg igen. Det är med blandade känslor eftersom jag alltid får ångest över att lämna USA. Som jag skrev när jag kom hem efter Miami så längtar man oftast hem tillslut när man är på semester, men just USA får mig att vilja stanna föralltid.  Nu ska man åter …

Vi hade ju vår sista dag på Hawaii igår, och imorse flög vi tillbaka till Los Angeles. Just nu har vi gått och lagt oss för att komma upp i tid eftersom vi ska köra till Las Vegas imorgon förmiddag. Vi hämtade ut en röd Chevrolet Camaro på LAX när vi landade i eftermiddags och åkte förbi Whole Foods (min favoritmataffär) för att köpa en sallad att äta till …

Igår fick jag uppleva något jag drömt om sedan jag var sju år: jag fick simma med vilda delfiner!!! Jag kan inte förklara vilken mäktig känsla det var! Att åka ut på det turkosa havet vid Oahus nordvästra kust vid 6-tiden på morgonen och trots den tidiga morgonen inte ens frysa det minsta. Att efter ca 40 minuters båtfärd med en fantastisk besättning se ryggfenorna på en hel flock …

Idag åt vi frukost på en restaurang vid stranden och körde sen till den östra delen av Oahu där en superfin strand som heter Lanikai låg. Vi blev tipsade om den och den var helt klart värd de 40min det tog att köra dit! Kristallklart vatten, vit sand och ljummet hav.  När vi kände att solen tog lite väl mycket åkte vi tillbaka till Waikiki, åt lunch på Goofy …