Flygvärdinneleende - Flygvärdinnan

Flygvärdinneleende

June 26, 2011

Idag har jag en sån dag när man irriterar sig på allting. Det är skönt att jag är ledig för hade det varit en arbetsdag hade man fått hålla all irritation inom sig.
Det är en sak jag inte förstår med människor inom service-branschen, framförallt i Sverige. Jobbar man med service får man ibland klistra på sig ett inte så äkta leende trots att man är sur eller har en dålig dag. Jag får nästan dagligen ett halvdant eller rent av dåligt bemötande från personer man kommer i kontakt med genom deras serviceyrke, t.ex. i mataffären, på ett café eller när man ringer en kundtjänst.

Inom servicebranschen så är man många gånger ansiktet utåt för sitt företag, bolag, etc. Man ansvarar för upplevelsen som passageraren, kunden eller gästen får av företaget. För att denna person ska återkomma och välja att spendera sina pengar hos just dig så förtjänar han eller hon ett leende och ett trevligt bemötande. Svårare än så kan det väl inte vara?

Därför är jag stolt över att jag kan leverera ett flygvärdinneleende för att förgylla en flygresa och den totala upplevelsen för våra passagerare, även om det leendet inte alltid kommer direkt från hjärtat.


flygvärdinnaBild från Google

2 kommentarer

Flygvärdinneleende.
  1. |

    Håller helt med dig! Vissa verkar inte förstå hur viktigt det är att är man får ett trevlig bemötande för ibland när jag har varit ute på ett fik med en kompis och man verkligen har märkt att personalen inte va trevlig – då vill man inte gå dit igen och sitta och fika med en kompis! Skit bra att du kan le i alla fall du e på dåligt humör 🙂 Jag måste bli bättre på det 😛 Särskilt om man har jobbiga kunder.

  2. |

    … [Trackback]…

    […] Read More here: flygvardinnan.se/?p=1593 […]…

Kommentera

Var vänlig vänta...